Giessener Elektronische Bibliothek

GEB - Giessener Elektronische Bibliothek

Learning from vision-to-touch is different than from touch-to-vision

Wismeijer, Dagmar A ; Gegenfurtner, Karl R ; Drewing, Knut


Originalveröffentlichung: (2012) Frontiers in Integrative Neuroscience, 2012, 6:105, 1-10; doi:10.3389/fnint.2012.00105
Zum Volltext im pdf-Format: Dokument 1.pdf (1.082 KB)


Bitte beziehen Sie sich beim Zitieren dieses Dokumentes immer auf folgende
URN: urn:nbn:de:hebis:26-opus-90685
URL: http://geb.uni-giessen.de/geb/volltexte/2012/9068/

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Freie Schlagwörter (Englisch): touch , vision , cue interaction , gloss estimation , softness estimation
Universität Justus-Liebig-Universität Gießen
Institut: Allgemeine Psychologie
Fachgebiet: Psychologie
DDC-Sachgruppe: Psychologie
Dokumentart: Aufsatz
Sprache: Englisch
Erstellungsjahr: 2012
Publikationsdatum: 20.11.2012
Kurzfassung auf Englisch: We studied whether vision can teach touch to the same extent as touch seems to teach vision. In a 2 x 2 between-participants learning study, we artificially correlated visual gloss cues with haptic compliance cues. In two "natural" tasks, we tested whether visual gloss estimations have an influence on haptic estimations of softness and vice versa. In two "new" tasks, in which participants were either asked to haptically judge glossiness or to visually judge softness, we investigated how perceptual estimates transfer from one sense to the other. Our results showed that vision does not teach touch as efficient as touch seems to teach vision.
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