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Normative learning processes in evolutionary perspective: Remarks on Hauke Brunkhorst’s Critical Theory of Legal Revolutions

Wesche, Tilo


Originalveröffentlichung: (2015) Philosophy and Social Criticism 41(10): 1047–1051, DOI: 10.1177/0191453715598553
Zum Volltext im pdf-Format: Dokument 1.pdf (108 KB)


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URN: urn:nbn:de:hebis:26-opus-124414
URL: http://geb.uni-giessen.de/geb/volltexte/2017/12441/

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Freie Schlagwörter (Englisch): Hauke Brunkhorst , dialectic of enlightenment , learning process , negativity , Michael Theunissen
Sammlung: Allianz-/Nationallizenzen / Artikel
Universität Justus-Liebig-Universität Gießen
Institut: Institut für Philosophie
Fachgebiet: Philosophie
DDC-Sachgruppe: Philosophie
Dokumentart: Aufsatz
Sprache: Englisch
Erstellungsjahr: 2015
Publikationsdatum: 13.01.2017
Kurzfassung auf Englisch: The basic thesis of this article is that with his book on legal revolution Brunkhorst rewrites a dialectic of enlightenment. According to Brunkhorst, learning processes, which lead to the revolutionary institutionalization of a new constitutional order, are triggered by negativity. This begs the following questions. What is the account of the belief in a concurrency of dialectics of enlightenment and the learning process? Why do extreme forms of exploitation and oppression still lead to the learning process?
Lizenz: Allianz- / Nationallizenz