"Backwoods": rural distance and authenticity in twentieth-Century American independent folk and rock discourse
Harper, Adam
Zum Volltext im pdf-Format:
Dokument 1.pdf (242 KB)
Bitte beziehen Sie sich beim Zitieren dieses Dokumentes immer auf folgende
URN: urn:nbn:de:hebis:26-opus-120834
URL: http://geb.uni-giessen.de/geb/volltexte/2016/12083/
Universität
Justus-Liebig-Universität Gießen
Fachgebiet:
Externe Einrichtungen
DDC-Sachgruppe:
Musik
Dokumentart:
Aufsatz
Zeitschrift, Serie:
Samples
; 14; 01
ISBN / ISSN:
2146766-3
Sprache:
Englisch
Erstellungsjahr:
2016
Publikationsdatum:
23.05.2016
Kurzfassung auf Englisch:
The value placed on rural musicians is a consistent characteristic of independent popular music culture, particularly with respect to »lo-fi« aesthetics. Antipathetic to what they saw as excessively industrialised and commercialised popular music, urban folk and rock fans have recurrently sought satisfaction in musics of peripheral areas that were considered archaic or »primitive,« conflating musical and geographical distance. Beginning by tracing the roots of this process in Romanticism and folk revivals, I examine the cases and receptions of artists such as Roscoe Halcomb, Hasil Adkins, Beat Happening and Guided By Voices.
Lizenz:
Veröffentlichungsvertrag für Publikationen ohne Print on Demand