Giessener Elektronische Bibliothek

GEB - Giessener Elektronische Bibliothek

Content and Language Integrated Learning (CLIL) in medicine programs in higher education

Stapel, Anja


Zum Volltext im pdf-Format: Dokument 1.pdf (1.927 KB)






Bitte beziehen Sie sich beim Zitieren dieses Dokumentes immer auf folgende
URN: urn:nbn:de:hebis:26-opus-118731
URL: http://geb.uni-giessen.de/geb/volltexte/2016/11873/

Bookmark bei del.icio.us


Freie Schlagwörter (Englisch): CLIL , medical English , teaching and learning English for special purposes
Universität Justus-Liebig-Universität Gießen
Institut: Institut für Romanistik
Fachgebiet: Sprache, Literatur, Kultur fachübergreifend
DDC-Sachgruppe: Sprachwissenschaft, Linguistik
Dokumentart: Masterarbeit
Zeitschrift, Serie: GiF:on - Giessener Fremdsprachendidaktik:online ; 06
ISBN / ISSN: 978-3-944682-13-6
Sprache: Englisch
Erstellungsjahr: 2016
Publikationsdatum: 02.02.2016
Kurzfassung auf Englisch: This thesis explores the ways in which Content and Language Integrated Learning (CLIL) with English can be implemented in medicine programs for higher education. This teaching approach emphasizes learning content while simultaneously developing language skills and promoting an effective motivational learning arrangement whilst occupational language skills and knowledge of interest are acquired. The necessity for students of medicine to have a certain proficiency of English and how they can be supported in improving their language skills is discussed.
Lizenz: Lizenz-Logo  Creative Commons - Namensnennung, Nicht kommerziell, Keine Bearbeitung